טיפול 60 אלף
טיפולים תקופתיים של כלי הרכב מצריכים הגעה למוסך מידי שנה, כשישנם רכבים שמצריכים הגעה גם בטווחי זמן קצרים יותר. לאלו המגיעים עם רכבם לטיפול תקופתי בהתאם למכסת הקילומטרים שלהם, חשוב להכיר מה מייחד טיפול 60 אלף בכלי רכב לעומת טיפולים אחרים.
אנו ב-solomycar ממשיכים לספק לכלל לקוחותינו את שירות הטיפול לרכב מבלי לצאת מהבית, כשאנו נאסוף ונחזיר את רכביכם לאחר טיפול תקופתי וכל זאת במחיר של 49.9 ₪. במקרים ובהם תזדקקו להגיע עם רכבכם לטיפול 60 אלף ק"מ, אנו נדאג ללקיחת הרכב והשבתו, זאת תוך הקפדה על טיפול מקיף ובהתאם לדגשים שעל המוסך המטפל לקחת בחשבון בהתבסס על הקילומטרז' ודגם הרכב שלכם.
מהו גיל הרכב שמגיע ל-60 אלף ק"מ?
למול העובדה כי יש להגיע למוסך בכל 15 אלף ק"מ בעבור טיפול תקופתי, ברוב המקרים, רכבים בישראל המגיעים ל-60 אלף ק"מ הינם רכבים שהיו על הכביש לפחות כארבע שנים. במקרים אחרים, בהם הגענו ל-60 אלף ק"מ לאחר מספר רב יותר של שנים, יהיה מדובר בעצם ברכבים שהשימוש בהם אינו תכוף ויומיומי, מה שיש ויפחית בעלות הטיפול התקופתי ל-60 אלף ק"מ ואף לאלו בהמשך.
מחיר טיפול לרכב שגמע 60 אלף ק"מ
בטיפול של 60 אלף ק"מ קיים סיכוי יותר מסביר, שלצד הטיפולי התקופתי השגרתי, תצטרכו לשלם גם החלפה של חלקים בשל בלאי טבעי שלהם, ועל כן קשה לקבע מחיר ממוצע יציב.
מאפיין משמעותי נוסף המשפיע על מחיר הטיפול התקופתי ב-60 אלף ק"מ הוא דגם הרכב. ישנם דגמים שכלל העלויות בכל טיפול תקופתי שלהם הוא גבוה לעומת דגמים אחרים, כשהדבר כמובן אינו משתנה עם הגעת הרכבים לטיפול לאחר 60 אלף ק"מ.
נכון להיום, עלות הטיפול לכלי רכב בישראל שהגיעו לקילומטרז' של 60 אלף ק"מ נע בין 750 ועד 3,500 ₪, כשסך מחירים אלו כולל גם את שעות העבודה ואת עלות החלפים. כמו תמיד, בטרם אתם מגיעים לטיפול, בו יש סיכוי שתדרשו בהחלפה של חלקי חילוף, חשוב להתעדכן בטבלת טיפולים לרכב וזאת בכדי לנסות ולאמוד את עלות הטיפול מראש.
החלפת פלאגים בטיפול 60 אלף ק"מ לרכב
החלפה של פלאגים ברוב כלי הרכב מתבצעת בכל 20 אלף ק"מ, כשישנם דגמי רכבים בהם ההחלפה שלהם נעשית אחרי 60 אלף ק"מ בפעם הראשונה. במקרים רבים, תדרשו להחליף פלגים בטיפול 60 אלף, בין אם מדובר בהחלפה שנייה או שלישית או בפעם הראשונה.
הפלאגים, המוכרים בעברית כמצתים, הינם מרכיבים קטנים המשפיעים על חלק ממערכת ההתנעה ברכב, כשתפקידם הוא בהדלקת חומר הבערה באמצעות ניצוץ חשמלי בכדי להוביל להפעלה של מנוע הרכב.
תדירות ההחלפה המדויקת של החלפת הפלאגים, במידה ולא נהרסו, צריכה להיעשות בהתאם להוראות היצרן. באופן כללי, ברוב כלי הרכב הדרישה להחלפה של הפלגים, כאמור, תתבצע בכל 20 אלף ק"מ.
ישנם מקרים בהם תצטרכו להחליף את הפלאגים לפני טיפול 60 אלף ק"מ. כאן, יהיה מדובר במקרים בהם הפלאגים נשחקו והגיעו לקצה גבול היכולת שלהם. במקרים אלו הסימנים לצורך בהחלפת הפלאגים יהיו ברורים, כשאלו יכללו, בין היתר, קולות מוזרים בעת התנעת הרכב, במקרים בהם הרכב אינו נע בצורה חלקה על הכביש ולבטח בעת שנדלקת לכם נורת אזהרה של המנוע.
החלפת הפלגים צריכה להיעשות במוסך, כשיש להימנע מהניסיון להחליף את הפלגים הישנים בחדשים בעצמנו, לבטח כשעלות כל פלאג נעה בין 100 ל-300 ₪ בלבד. במקרים ובהם הפלגים ממוקמים בנקודה פחות נגישה, כשלרוב יהיה מדובר ברכבי יוקרה, מחיר ההתקנה יהיה גבוה יותר.
טיפול 60 אלף בקיה פיקנטו
בכתבות קודמות שלנו התרשמנו עד כמה הקיה פיקנטו מהווה את אחד מהרכבים הפופולריים בישראל. גם כאן, דורש הרכב הדרום קוריאני בהקפדה על שגרת טיפולים תקופתיים, כשיש להגיע עם הרכב לטיפול תקופתי בכל 15 אלף ק"מ או לאחר שנה מאז הטיפול הקודם.
טיפול תקופתי לקיה פיקנטו לאחר 60 אלף ק"מ מהווה ברוב המקרים את הטיפול התקופתי הרביעי לרכב. עם הגעה ל-60 אלף ק"מ יידרש כמובן לבצע לקיה פיקנטו טיפול תקופתי מקיף, כשלצד זאת ידאג המוסך לבחון מקרוב אודות אלמנטים וחלקים אחרים הדורשים בדיקה עם הגעת הרכב לאותו קילומטרז'.
מוסכים המתמחים בטיפול ברכבי קיה פיקנטו ימליצו בהחלפה של חגורת הסרפנטין עם הגעת הרכב ל-60 אלף ק"מ, כשישנם מוסכים שימליצו על החלפת הרצועה גם לאחר כ-40 אלף ק"מ.
חגורת הסרפנטין ברכב משמשת כחגורה המעבירה כוח ממנוע הרכב להגה, למערכת מיזוג האוויר ולאלטרנטור, כשהיא מוכרת גם כרצועת הנעה ו"חגורת נחש". מדובר על רצועה העשויה מגומי המעורבב עם פלדה וניילון.
לצד הבלאי של הרצועה ברכבי קיה פיקנטו סביב טיפול 60 אלף שמצריך את החלפתה גם אם היא עדיין מתפקדת, ישנם מקרים בהם יהיה צורך להחליפה בשלב מוקדם יותר, במקרים בהם החגורה רופפת או מקרים בהם היא נפלה.
ישנם מקרים בהם מזהמים שונים עלולים לגרום לחגורת הסרפנטין להחליק. החלקתה בתוך תא המנוע מובילה לחשיפת החגורה גם למזהמים חיצוניים מכיוון הכביש. במקרים בהם החגורה אינה ישרה בצורה מיטבית באמצעות גלגלות ייעודיות, גם אז היא עלולה להחליק ולהינזק.
בהגעתכם לטיפול 60 אלף ק"מ לקיה פיקנטו שלכם, עליכם לקחת בחשבון שהמוסך יחליט כי בטיפול זה יהיה עליכם להחליף את רצועת הסרפנטין ברצועה חדשה, זאת למול המלצת יצרן הרכב כי יש לבצע החלפה לחלק זה שאמור להספיק על לגבול של 60 אלף ק"מ בלבד.
מה חשוב להכיר בטיפול 60 אלף ברכבים חשמליים?
לצד הטיפולים ברכבי בנזין ודיזל, קיים כיום שוק רחב של טיפולים לרכבים חשמליים. גם ברכבים אלו נדרשים הנהגים להגיע לטיפולים תקופתיים בהתאם לק"מ שגמעו עם רכבם. לאחר 60 אלף ק"מ ישנם מספר דגשים הנוגעים לאופן הטיפול ברכבים חשמליים, כשגם לגביהם חשוב לנו לתת את הדעת.
בדגמים של רכבים חשמליים ישנו הצורך בהחלפה של נוזלי הקירור עבור הסוללה והמערכת החשמלית, כשלכל אחד מהם נוזל קירור אחר. אם ניקח כדוגמה את היונדאי איוניק 5 או את הג'ילי גיאומטרי C, ברכבים חשמליים אלו הצורך בהחלפה של נוזל הקירור תתרחש לאחר גמיעת 60 אלף ק"מ, כשברכבים חשמליים אחרים החלפת נוזל הקירור מתבצעת רק לאחר גמיעת 200 אלף ק"מ או לאחר עשר שנים על הכביש.
כיצד להגיע לטיפול 60 אלף ברכב שלא יצריך תוספות לטיפולים הקבועים?
אנו ב-solomycar מקפידים להמליץ ללקוחותינו הרבים לטפל ברכבם תוך הצמדות להנחיות של יצרן הרכב שלהם ובהקפדה בבחירה של מוסכים מהימנים המורשים על ידי משרד התחבורה.
הקפדה על שני אלו יאפשרו לכם ליהנות מרכבכם באופן המיטבי, גם במקרים בהם אתם גומעים ק"מ רבים בכל שנה. הקפדה על שגרת טיפולים בזמן ובמוסכים מהימנים ומקצועיים יובילו לכך שגם בהגעתכם לטיפול של 60 אלף ק"מ, אתם תוכלו לדעת מראש אודות היקף הטיפול והחלקים שתצטרכו להחליף בשל בלאי טבעי בלבד.
במקרים אחרים, בהם הרכב שלכם אינו טופל כראוי, לבטח אם התעלמתם מתקלות שנגלו אליכם, ההגעה לטיפול 60 אלף ק"מ תוביל אתכם להוצאה כספית רחבה הרבה יותר, כשלצד הטיפול הסטנדרטי הכולל החלפת בלאי, יש ותצטרכו בטיפולים נוספים שיובילו, כאמור, להוצאה כספית גדולה הרבה יותר ומיותרת.